maandag 22 juli 2019

Dag 24: Seattle

Klik hier voor meer foto's van deze dag

[Klik op het fototoestel voor foto's]

Het ontbijt was ook in dit hotel niet zo goed als we gewend zijn, of ik kan beter zeggen verwend 😉 . Het eerste waar we vandaag naartoe reden was de Fremont troll. Hoe zalig is dat om hier te staan, bij iets uit je favo serie Once Upon a Time! Er waren nog nog veel mensen voor wie dt niet onbekend was. Vandaar ging het naar Bleach Recording Studio's. Zalig om te staan bij de studio’s waar een album van Nirvana opgenomen werd. Zij liepen hier dus ook ooit! Vervolgens kwamen we aan bij het huis van Meridith uit Grey's anatomy. Zaaaaalig! Ik heb toch even de deurklink vast genomen 😊. Daar konden we gratis perkeren en hadden we een prachtig uitzicht over de stad. Via trappen wandelden we naar beneden en na 30 min kwamen we aan bij het MoPop museum. Op voorhand hadden we online tickets gekocht, dan kreeg je 2 $ korting. Er was niet veel volk. In de shop had Luc direct gezien dat er wel heel veel keuze was aan tshirts. Dus met Victor even gechat ivm welke tshirt hij wil. In het museum bezochten we eerst het gedeelte geweid aan Pearl Jam. Ze hadden er echt heel veel van, zoals de originele letters gebruikt voor hun albumcover, talrijke originele lyrics, kledij enz. Dan kwamen we in een soort sprookjeswereld terecht waar zaken te zien waren van oa Harry Potter en Lord of the rings. Dan begon de horrorzaal waar je dingen zag uit oa Frankenstein, en ook de echte bijl van The Shining enz.maar ik vond het vooral allemaal griezelig echt 😊 Dan kwamen we eindelijk in de ruimte over Nirvana: de max! was dit! Je zag overal gitaren hangen, alsook zijn beige gilet van het bekende optreden bij MTV Unplugged, zijn reiskoffer, brieven en docu’s en info over de geschiedenis van de groep. Echt zalig om in rond te lopen als fan!! We hadden er honger van gekregen en aten een koek op een bankje op het gelijkvloers.. Dan wachtte nog een ruimte geweid aan Jimmi Hendrickx. Je zag een copy van zijn paspoort, dagboek en de gitaar waar hij op Woodstock mee gespeeld had. Er stond ook een mengpaneel van in zijn studio. Amai wat een gevaarte! Dan wa ser nog een zaal met computerspelletjes, dat zat vol Chinezen. Uiteindelijk keerden we via de shop naar buiten nadat we eerst nog tshirts en boeken gekocht hadden in dit voor ons fantastische museum. Buiten aten we een ijsje. Aan de ene kant was het museum met een heel moderne buitenkant, aan de andere kant de Needle:we zaten daar goed. Met de auto reden we nog naar Walmart om eten. Terug in hotel leek de batterij van ons slot deur plat. Het personeel heeft wel een uur nodig om ‘in te breken’! Grrrr. . De gootsteen is gelukkig wel gemaakt. We keken nog wat Netflix gekeken en 22u30 gingen we slapen.