zondag 14 juli 2019

Dag 16: Portland

Klik hier voor meer foto's van deze dag

[Klik op het fototoestel voor foto's]

Om 6u30 wakkeren voor het ontbijt hebben we nog wat gechat met Marie-Laure en Victor. Om 7u30 genoten we van een speciaal,maar lekker ontbijt met oa cheeseomelet, wafels met chocolade of vanille, fruitsla, smoothies en griekse yoghurt Om 8u30 vertrokken we naar Bridal Veil falls. De overlook wandeling geeft uitzicht over de rivier wat zeker een mooi zicht oplevert. De Falls zelf bereik je via een pad steil naar beneden. Ze zijn echt heel mooi en bestaan uit 2 delen. Terug naar boven was wat pittiger, maar lukte aardig. We reden verder met auto naar Wahkeena falls. De parking hier was bijna vol. Weer moesten we een weg steil naar boven volgen. Het water nevelde op ons. Het is een hoge waterval in 1 deel. Van daaraf wandelden we te voet naar de Multnohma falls via een pad evenwijdig met de weg maar op 50m hoogte. Het was ongeveer 15 min wandelen. Bij de falls waren alle pakings bezet, dus maar goed dat we te voet gekomen waren. Het was er heel druk. Er is ook een toeristendienst en er stond een hotdogkraam ed. ook. En volle bussen vol Chinezen.Dit zijn duidelijk de meest bekende falls uit de gidsen en dikwijls worden dus enkel deze bezocht. De falls zijn mooi, maar wij kregen geen wauw gevoel. Het bovenste deel is erg smal en het water waaide af en toe weg. Natuurlijk zijn we wel zoals het hoort naar boven, naar de brug, gewandeld. Vandaar was het zicht niet zo mooi. Er liepen ook veel mensen met de hond, met kindrwagens…Een foto nemen zonder mensen op was een hele uitdaging. We zijn weer te voet langs het hogere pad teruggekeerd naar onze auto. Daarmee zijn we naar de Horseteil falls.gereden. De lower zie je vanaf de weg liggen. De higher bereik je enkel te voet via een erg steil,pad van 0,5 mijl. Het is 15 min pittig klimmen. Boven was het heel druk, mensen liepen in het water waar de waterval in uit kwam en hadden voorraad mee voor een daguitstap. Zo leek het toch.. Je kon wel achter de waterval maar op foto is dit niet mooi met al die mensen op de achtergrond. Op de parking hebben we een banaan en yoghurt gegeten. Daarna trokken we verder naar het Timberline hotel, waarvan de buitengevel gebruikt werd in The Shining. We zijn ook binnen geweest en trokken wat grappige foto’s met de namaakbijl uit de film. We vonden ook de kamer waar zich (zogezegd) alles afspeelde. Best cool om wat rond te zwerven. Nadien reden we naar het hotel. We aten een broodje bij Subway. We staken een was in in het hotel, gingen ondertussen fitnessen, vouwden de was daarna op en keken nog een serie.