maandag 1 juli 2019

Dag 3: Revelstoke - Golden

Klik hier voor meer foto's van deze dag

[Klik op het fototoestel voor foto's]

Om 6u al opgestaan, het voordeel van jetlag! Ontbijt in het hotel genomen om 7u in een gezellig amerikaans  decor met van die leuke zitbanken. Het was er best al druk.
Nadat we uitgechecked waren en wat foto’s getrokken hadden van de knappe brug aan dit hotel, vertrokken we naar Mt Revelstoke NP.  Om 8u15 waren we al binnen!  De shuttle naar de top reed pas om 10u, dus hebben we de voetweg genomen. Het was er prachtig! We moesten soms echt door de sneeuw stappen.  Zalig!  Na 30min waren we al boven. We waren niemand tegengekomen. Iedereen bleef wachten op de shuttle.
We kwamen een ranger tegen die ons verwittigde dat er gisteren een grizzly gezien was , dus dat we goed moesten opletten.
We wandelden de trail naar de vuurtoren.  Er wachtte ons een machtig zicht bovenaan! Het pad liep steil naar boven over sommige stukken sneeuw. J e moest goed opletten om niet uit te glijden.
Daarna wandelden we de first footsteps trail. Ook deze was heel mooi. Op vele plaatsen lag ook hier nog sneeuw, maar omdat de zon scheen voelden we dat niet zo aan.  Bijna op het einde kwamen we de iceway tegen., een gletsjer tussen 2 hoge rotsen die het hele jaar door blijft liggen. Het was knap om te zien!
Na deze fikse wandelingen en genieten van het landschap wandelden we terug naar de parking. Nu kwamen we wel 10 groepjes tegen die nog naar boven moesten.
Aan de parking ligt trouwens een meer dat volledig de bossen errond reflecteert. Net zoals Canada in de boekjes voorgesteld wordt!
We aten een banaan en stopten bij de viewpoints die we de op heenweg niet gedaan hadden. De zichten konden niet tippen als het wondermooie zicht vanaf de top!
We reden verder naar de Skunk Cabbage trail. Die bleek gesloten omdat er teveel beren liepen.
Wel cool om een ranger met een geweer op wacht te zien staan.
Een beer hebben we niet gezien….
Er was wel een wandeling open op een  boardwalk, tussen giant ceders. Voor ons niet veel soeps. Er was wel een immens groot stuk waar je tussen varens liep in groot bos. Daar hebben we gepicknickt op bank en dat smaakte prima.
Daarna reden we naar Glacier NP.

We begonnen met de rock garden trail, waarbij we moesten klimmen over stenen die nog dateren uit de ijstijd. Het was wel leuk, er waren ook bijna geen mensen te zien.
Daarna volgde een trail, met resten van een spoorwegbrug. Cool om te zien, die hoge steunpilaren zonde feitelijke brug(die was ingestort).  De weg terug was niet duidelijk, dus liepen wat op ons gevoel terug naar het beginpunt Toch wel spannend of we het zouden vinden.
Als laatste wandelden we ook nog Bear creek falls. Langs een pad op en af lang de rotsen en de rivier ging het net voor de waterval heel steil naar beneden. De waterval was prachtig! Ze was heel hoog met veel damp er omheen.  We werden zelfs nat.
We bleven even genieten en via een heavy terugweg (steeds maar omhoog), eindigde hier onze dag.
Met auto reden we naar ons hotel in Golden waar we zelfs 2u voor planning toe kwamen.
We kijken een aflevering op Netflix met chips. En een apertiefje: gezellig! Daarna hebben we een Pizza afgehaald in het restaurant van het hotel. Hij was zo groot dat de helft overbleef.
We keken nog wat NF, postte wat foto’s op facebook en gingen slapen.