zaterdag 13 juli 2019

Dag 15: Crescent City - Portland

Klik hier voor meer foto's van deze dag

[Klik op het fototoestel voor foto's]

We werden door de wekker wakker om 6u30. Het ontbijt was een beetje raar. Er was een gigantische ruimte voor zelfbediening en ernaast een kamer om het op te eten. Yoghurt kwam uit een machine! Echt bizar.. Na nog gechat te hebben met Victor, vertrokken we om 8u30. Het was miezeriger weer en de wolken hingen laag. Na 10 min waren we al bij Bender beach., een uitzichtpunt op de oceaan. Op het strand en de kustlijn lagen overal rotsblokken. Met die nevel was het een bijzonder mooi zicht! Na 45 minuten rijden kwamen we aan bij Jedidaiah SP, een deel van Redwoods. Via een gravelweg van 5 mile reden we naar Stour Grove trail. Soms was de weg heel smal, maar het was wel mooi om door te rijden. De talrijke varens langs de weg zagen wit van het stof. Hier komt niet dikwijls regen op! We wandelden tussen redwoods. Het blijven erg hoge bomen als je er zo tussenwandelt! We probeerden nog een stukje van de Creek trail stukje, maar zijn snel terug gekeerd:owv de muggen. Bovendien zag je de rivier niet eens en waren de redwoods minder mooi. Daarna was het 4,5 u rijden tot hotel via een bochtige weg, maar wel met 2 rijvakken. We stopten bij mcdo, mar ook hier hadden ze weer geen veggieburger. We konden wel naar toilet en hebben dan wat brood met een banaan gegeten bij de auto. Nadat we getankt hadden( 3,09 d per gallon), kwamen we weer in Oregon. Om de tijd te doden hebben we onderweg via wifi naar de ouders gebeld. Dat ging goed. De kinderen namen niet op. We hebben op het terras van een starbucks die we tegenkwamen een frappucino vanillie en caramel gedronken. Altijd lekker toch! Na nog anderhalf uur rijden arriveerden we in het hotel. Daar zijn we van kamer veránderd, naar 4 de verdiep, met een mooier uitzicht. De eerste kamer, op het gelijkvloers, zat de helft in de grond. We kregen koffie met een cookie. We aten bij taco bell: Luc een burrito en ik een veggie schotel. Dat was helemaal niet vettig en echt lekker ook. In het hotel keken we naar Grimm omdat we daar nog zaken uit gaan bezoeken en ik die serie nooit zag, en ook een stukje over het hotel uit The Shining.